Ειδήσεις
βάλει σε μια στοιχειώδη τάξη το μπάχαλο που βρήκε.Ίδρυσε το καλλιτεχνικό Γυμνάσιο στο Γέρακα ,εξυπηρέτησε πολυετείς ανικανοποίητες αιτήσεις για απόσπαση καθηγητών με σοβαρώτατα οικογενειακά προβλήματα (ανάπηρο παιδί ,ανίατες ασθένειες κλπ) διέταξε ελέγχους σε σχολεία και γραφεία που μέχρι τότε αποτελούσαν "άβατο" και προστατευόμενα βιλαέτια.Κάτω απο αυτές τις συνθήκες ,η νέα διευθύντρια μπορεί να μην κατάφερε να ξεδοντιάσει τους βρυκόλακες της παραεξουσίας στη Δνση Β΄Βάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Αττικής,αλλά έβαλε τουλάχιστον ένα φρένο στην βουλιμία τους.Η αρχή ήδη είχε γίνει και πολλοί ήλπισαν ότι επιτέλους θα αλλάξουν τα πράγματα και στα σχολεία .
Δελτίο Τύπου12/05/2010 Απαντώντας στα ζητήματα που θέτει υπόψη της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ), με υπόμνημα της διευκρινίζουμε τα εξής :Η υπόθεση του Ι.Β. που ανέκυψε πριν από ένα χρόνο απασχόλησε την εγχώρια και την διεθνή κοινή γνώμη, έχει μείζονα ηθική, εκπαιδευτική και πολιτική σημασία. Η εμπλοκή εκπαιδευτηρίων, εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών καθ’ οιονδήποτε τρόπο σε μία υπόθεση με αυτές τις διαστάσεις, εγείρει ζητήματα που αφορούν όχι μόνο τη Δικαιοσύνη και το Υπουργείο, αλλά και την κοινωνία ολόκληρη. Αυτό που κατ’ ουσίαν αναδεικνύεται μέσα από αυτή την «πατέντα» για την παραβίαση των διεθνών κανόνων και διαδικασιών, που ορίζονται αποκλειστικά και μόνο από τον Οργανισμό Διεθνούς Απολυτηρίου (Ιnternational Baccalaureate Οrganisation) που εδρεύει στην Γενεύη, είναι το τεράστιο ηθικό κενό που εντοπίζεται πλέον στα θεμέλια της κοινωνικής οργάνωσης στον τόπο μας και αφορά στην αγοραπωλησία της «επιτυχίας».Όπως προέκυψε από την ολοκλήρωση της έρευνας, που ζήτησε η Υπουργός Παιδείας, η τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διέταξε ΕΔΕ, η οποία ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2009.Το Πόρισμα της , που καταλόγισε ευθύνη σε ένα Εκπαιδευτήριο, σε ένα άτομο μη εκπαιδευτικό και σε ιδιώτες (γονείς και μαθητές), αρχειοθετήθηκε με την από 14.09.2009 απόφαση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Ανατολικής Αττικής με το αναφερόμενο στην απόφαση αυτή αιτιολογικό ότι «δεν προκύπτουν πειθαρχικές ευθύνες για υπαλλήλους που υπόκεινται στην πειθαρχική εξουσία μας». Με την ίδια απόφαση το Πόρισμα διαβιβάσθηκε στην Εισαγγελία Αθηνών στις8.10.2009 (είκοσι μέρες μετά την έκδοση της και αμέσως μετά τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009), όχι όμως στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας. Επισυνάπτεται έγγραφο. Συνημμένα 3 α και 3β.Μετά τη δημοσιοποίηση των στοιχείων χθες (11/05/2010) για την ασκηθείσα ποινική δίωξη κατά 21 υπευθύνων και σε συνδυασμό με τα παραπάνω ευρήματα της έρευνας, η Υπουργός Παιδείας αποφάσισε τα εξής :1. Να δηλώσει παράσταση πολιτικής αγωγής για την αποκατάσταση της ηθικής ζημίας που υπέστη το εκπαιδευτικό έργο και η εκπαιδευτική κοινότητα στην Ελλάδα.2. Να διατάξει κατεπείγουσα Ένορκη Διοικητική Εξέταση με βάση τα στοιχεία της ποινικής δικογραφίας και τις τυχόν ατέλειες και παραλείψεις οργάνων του Υπουργείου και εποπτευομένων από αυτό φορέων.
Η Χριστίνα Νικηταρά Κρεμμύδα με τον Θωμά Ρούσση στον Συνδυασμό «ΠΡΩΤΑ Ο ΔΗΜΟΤΗΣ»
Αγαπητοί φίλοι, Ζούμε μια δύσκολη εποχή. Η Ελλάδα ευρίσκεται σε μία καμπή, αν και όχι πρώτη φορά στην ιστορία της ,κι όλοι νοιώθουμε την οικονομική και κατ΄επέκταση την κοινωνική πίεση, έχουμε οικογένειες, παιδιά κι εγγόνια και πρέπει να τα καταφέρουμε. Η δύσκολη αυτή περίοδος απαιτεί από εμάς τους Έλληνες σύμπνοια, να ξεχάσουμε μικροπολιτικές του παρελθόντος κι ΟΛΟΙ μαζί, ενωμένοι, να στήσουμε τα θεμέλια μιας Νέας Ελλάδας, έχουμε υποχρέωση απέναντι στα παιδιά μας να τους δώσουμε ένα καλύτερο μέλλον σ΄αυτή την χώρα. Δέχθηκα την τιμητική πρόταση του κ.Θωμά Ρούσση, και είμαι υποψήφια στην Σκάλα Ωρωπού , γιατί θέλω την επόμενη δύσκολη 5ετία να προσφέρω τις υπηρεσίες μου στον τόπο αυτό που ζούμε εμείς και θα ζήσουν τα παιδιά μας. Θέλω να καταθέσω την εμπειρία μου και να συμμετέχω στα κοινά του Δήμου μας, γνωρίζοντας τις επερχόμενες ανακατατάξεις στους δήμους της Ελλάδας, - στην παιδεία, Υγεία κτλ. Σήμερα κτίζουμε το μέλλον των παιδιών μας, γιαυτό δεν μπορούμε να στηριχθούμε σε μεθόδους και συμπεριφορές του παρελθόντος που μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση.Ο τόπος μας εχει ανάγκη όλους μας και καμιά εμπειρία δεν πρέπει να χαθεί. Αν με τιμήσετε με την ψήφο σας, στο πλαίσιο του Δημοτικού συμβουλίου θα εργαστώ πέρα από ιδεολογίες και αγκυλώσεις του παρελθόντος για την αναβάθμιση και το μέλλον του Δήμου μας, καλώντας τον καθένα από εσάς, να συμπορευθούμε με αλληλεγγύη και κοινή δράση. Γεννήθηκα στην Κώ, και σπούδασα Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Δίδαξα στην δευτεροβάθμια και ανωτάτη εκπαίδευση στην Αθήνα και την Γερμανία. Μετεπαιδεύτηκα στο πανεπιστήμιο της Κολωνίας και είμαι διδάκτωρ φιλοσοφίας . Διετέλεσα Διευθύντρια Διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής. Στο πλαίσιο του Δήμου υπήρξα από τα ιδρυτικά μέλη της Εθελοντικής τράπεζας τροφίμων η οποία εξακολουθεί αθόρυβα να προσφέρει από 3ετίας στους συνδημότες μας , όπως επίσης ήμουν ιδρυτικό μέλος του Συλλόγους πολυμελών οικογενειών Ωρωπού και Γραμματέας του ΔΣ. Είμαι παντρεμένη με τον γιατρό Δρ. Νίκο Κρεμμύδα και έχω 5 παιδιά .
Έφηβοι και μαθητές στη δίνη του τζόγου
της ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΝΙΚΗΤΑΡΑ
* Η Χριστίνα Νικηταρά είναι εκπαιδευτικός, πρώην διευθύντρια διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Αττικής.
Στη δίνη του τζόγου έχουν περιέλθει και οι μικροί μαθητές και οι έφηβοι. Οι μαθητές και οι έφηβοι υποκείμενοι περισσότερο από όλους τους άλλους στις συνέπειες της κοινωνικής, οικογενειακής και εκπαιδευτικής παρακμής και μάλιστα αναιτίως, είναι οι πιο ευαίσθητοι δέκτες σε μηνύματα, διαφημίσεις και ιδεολογικές σκοπιμότητες. Αυτή η γνωστή και αποδεκτή από όλους μας αλήθεια μεγιστοποιεί την ευθύνη όσων διαχειρίζονται την αγωγή, την ψυχαγωγία και την εκπαίδευσή τους. Από πόσο νωρίς άραγε εισχώρησε στην εκπαίδευση η ιδέα του τζόγου και των τυχερών παιχνιδιών;
Στο βιβλίο της Νεοελληνικής Γλώσσας της Β΄ Γυμνασίου του ΟΕΔΒ και στη σελ.17 υπάρχει ένα σχετικό κείμενο με τίτλο «Το παιχνίδι του εύκολου κέρδους». Το κείμενο αυτό γνωστοποιεί στους μαθητές όλες τις κατηγορίες των τυχερών παιχνιδιών .Σε μια διαφημιστική παράταξη απαριθμούνται το ξυστό, το λαϊκό, το εθνικό, το κρατικό λαχείο, το λόττο, το προ-πο, το σουίπ στέικ, ο ιππόδρομος, τα καζίνα, οι χαρτοπαικτικές λέσχες, οι τζογαδόρικες συντροφιές.
Χρειάζεται άραγε ο μαθητής της Β΄ Γυμνασίου να πληροφορείται για αυτόν τον ψυχολογικά και συναισθηματικά ,οικονομικά και κοινωνικά επικίνδυνο κόσμο και να ερεθίζεται από το εκθαμβωτικό γεγονός του χορού των δισεκατομμυρίων, ευρώ και ανθρώπων, σε αυτό το παιχνίδι της ελπίδας και του ονείρου; Θεωρώ τολμηρή την παράθεση αυτή, περισσότερο πονηρά ενημερωτική και εισαγωγική και λιγότερο αποτρεπτική.
Είναι κατά τη γνώμη μου αντιπαιδαγωγικό να εμφανίζεται με φανταχτερές εικόνες στα μάτια του εφήβου και του μικρού μαθητή το σκοτεινό και επικίνδυνο παιχνίδι του τζόγου. Για το παιχνίδι του τζόγου που μετατρέπει το άτομο σε μονοδιάστατο και εξαρτημένο, ένα άτομο δηλαδή χωρίς άλλα ενδιαφέροντα, εκτός από τη μανία της κατάκτησης του κέρδους χωρίς όριο, θα έπρεπε οι αναφορές όχι μόνο στα σχολικά αλλά και σε άλλα βιβλία ή έντυπα, να είναι απερίφραστα και άμεσα αποτρεπτικές χωρίς περιθώρια αμφιταλαντεύσεων. Ακούστε στο σχολικό εγχειρίδιο τη μια από τις δυο ερωτήσεις που ακολουθούν του κειμένου.
Ποιά είναι τα τυχερά λαχεία-παιχνίδια στα οποία μπορεί να παίξει όποιος θέλει; Που αλλού μπορεί να δοκιμάσει την τύχη του; εσείς σε ποια τυχερά παιχνίδια έχετε δοκιμάσει την τύχη σας;
Εάν κάποιος δεν ενδιαφέρεται να κάνει στατιστική δεν θα μπορούσε ίσως εύκολα να διατυπώσει αυτή την ερώτηση.
Πιστεύω ότι ένα βασικό αίτημα όσων πραγματικά ενδιαφέρονται για την προστασία των παιδιών και των εφήβων από τον τζόγο πρέπει να είναι η απαγόρευση από τα σχολικά βιβλία αμφιταλαντευόμενων προβληματισμών οι οποίοι προκαλούν ελκυστικές απορίες ή απόπειρες γνωριμίας με αυτό το είδος ζωής.
Στα όσα βεβαίως αναφέρει το κείμενο αυτό που τυπώθηκε το 1996, προστέθηκε σήμερα το διαδίκτυο, το οποίο διευκόλυνε και αύξησε τους οπαδούς του τζόγου μεταξύ των παιδιών και των εφήβων. Το 6% των παιδιών ηλικίας 14-16 ετών δηλώνει ότι παίζει τυχερά παιχνίδια στο Διαδίκτυο. Το ποσοστό αυτό μικρό φαινομενικά μικρό αλλά πολύ σοβαρό, περιβεβλημένο από την παρανομία, ανησυχητικά εμφανίζει αυξητικές τάσεις. Σχετική έρευνα αναφέρει ότι στον ηλεκτρονικό τζόγο ενδίδουν ολοένα και περισσότερο οι έφηβοι, ανακαλύπτοντας πριν ακόμη ενηλικιωθούν την «αδρεναλίνη» της ρουλέτας, των κάθε λογής στοιχημάτων και της χαρτοπαιξίας μέσα από την οθόνη του υπολογιστή τους. Ο βομβαρδισμός με διαφημιστικά μηνύματα για πάσης φύσης τζόγο κάνει ακόμα και τους πιο «ανθεκτικούς» χαρακτήρες να λυγίζουν. Οι υπαίθριες διαφημίσεις το έχουν σχεδόν αποκλειστικά ως θέμα, είτε «μέσα από τα μάτια της Τζούλιας» είτε μέσω σλόγκαν του τύπου «παίξε όπως είσαι», ενώ και τα ραδιοφωνικά σποτ «ξεχειλίζουν» από… παραινέσεις για on line παιχνίδι. Η συνέχεια στον κατακλυσμό των μηνυμάτων υπέρ των τυχερών παιγνίων δίνεται από την ίδια την κυβέρνηση, που εν μέσω οικονομικής με διάφορους τρόπους μετατρέπει τη χώρα σε μια χώρα παραδομένη στα χαμόγελα και τις ελπίδες της τύχης. Η χώρα μας ευνοώντας την μεγάλη ανάπτυξη των τυχερών παιχνιδιών και του τζόγου οδηγεί στην καταστροφή επιχειρήσεις και νοικοκυριά, ανθρώπους κάθε ηλικίας και οικογένειες. Ο ισχυρισμός ότι «σε μια ελεύθερη χώρα ο καθένας είναι ελεύθερος να αυτοκαταστραφεί» είναι εξοντωτικός και επικίνδυνος. Ο εξαρτημένος από τον τζόγο δεν καταστρέφει μόνο τον εαυτό του αλλά παίρνει μαζί του και ολόκληρη την οικογένειά του και το στενό του περιβάλλον. Με έναν λαό που έχει ιδιαίτερη αγάπη στο τζόγο, με μια νεολαία πρωταθλήτρια σε τηλεθέαση (σύμφωνα με την αξιολόγηση των 15χρονων μαθητών σε 40 περίπου χώρες του ΟΟΣΑ γνωστή ως PISA, τα ελληνόπουλα, αγόρια και κορίτσια, καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις στην ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων) και σε μια χώρα με τις περισσότερες αθλητικές εφημερίδες, τα «φρουτάκια» είναι ο θάνατος της νεολαίας μας.
Τα αποτελέσματα πρόσφατων ερευνών της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ) της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών σε παιδιά 14-16 ετών, σε μαθητές δηλαδή Γυμνασίου και Λυκείου, έδειξαν ο τζόγος - εισβάλλει στη ζωή των εφήβων μέσα από τον εκπληκτικό, κατά τα άλλα, κόσμο του Διαδικτύου.
Παίζουν κυρίως με δύο τρόπους», εξηγεί ο κ. Κορμάς, επιστημονικός συνεργάτης της ΜΕΥ και εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου (www. Safer internet.gr) στο Διαδίκτυο διάφορα τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα, ακόμη και παιχνίδια ηλεκτρονικών καζίνων. «χρησιμοποιώντας στα κρυφά τις πιστωτικές κάρτες των γονιών τους ή με προπληρωμένες κάρτες, τις οποίες παλιότερα τις εξέδιδαν οι ίδιες οι τράπεζες, αλλά τώρα τις βρίσκει κανείς ακόμη και στα ψιλικατζίδικα. Το παιδί παίρνει αυτήν την κάρτα για να πληρώσει τη συνδρομή του στο διαδικτυακό παιχνίδι που παίζει, αλλά μετά τη χρησιμοποιεί για να παίζει καζίνο και να τζογάρει σε διάφορες ιστοσελίδες».
Ο ίδιος φέρνει ως παράδειγμα μια εφαρμογή του δημοφιλέστατου πλέον Facebook, μέσω της οποίας μπορεί κανείς να παίξει πόκερ δωρεάν. «Κάπως έτσι μαθαίνουν τα παιδιά από μικρή ηλικία και παίζουν πόκερ. Επειδή εκεί παίζεις δωρεάν είναι πολύ πιο εύκολο»...
«Το 6% δεν είναι μικρό ποσοστό», ξεκαθαρίζει ο επιστημονικός συνεργάτης της ΜΕΥ. «Κατ’ αρχάς είναι παράνομο, απαγορεύεται να παίζουν οι ανήλικοι τυχερά παιχνίδια και αποδεικνύεται πως 6 στα 100 παιδιά παίζουν παράνομα. Δεύτερον πρόκειται για ένα ποσοστό που επιδεικνύει αυξητικές τάσεις κι αυτό από μόνο του είναι ανησυχητικό».
Αυτό που φοβούνται οι ειδικοί είναι η πιθανότητα ορισμένα παιδιά να εμφανίσουν στοιχεία εξάρτησης από τον τζόγο. Γι’ αυτό και εφιστούν την προσοχή των γονιών. Ενδεικτικό είναι πως στη γραμμή βοηθείας «Υποστηρίζω» 800 11 800 15έφτασαν αναφορές από γονείς που είδαν ξαφνικά τις πιστωτικές τους κάρτες να φουσκώνουν αδικαιολόγητα κι ανακάλυψαν πως τα παιδιά τους έπαιζαν σε ηλεκτρονικά καζίνο. ηλεκτρονικός τζόγος φαίνεται πως είναι «καθαρά αντρικό φαινόμενο», αφού πολύ μεγάλο ποσοστό όσων δήλωσαν πως παίζουν στο Ιντερνετ τυχερά παιχνίδια είναι αγόρια.
Oι συνέπειες είναι βαριές:
• άγχος,
• χαμηλή απόδοση, • εξασθένηση των γνωστικών ικανοτήτων (εξασθενεί η προσοχή, η μνήμη και η ικανότητα λήψης αποφάσεων)
• κατάθλιψη: παρατηρούνται όλα τα συμπτώματα της κατάθλιψης, όπως διαταραχές του ύπνου, απώλεια της όρεξης, ευερεθιστότητα, απόσυρση κ.ά.,
• σκέψεις για αυτοκτονία: ο παίκτης αισθάνεται παγιδευμένος στα δυσεπίλυτα οικονομικά και οικογενειακά προβλήματα και σκέφτεται ως λύση την αυτοκτονία.
(Blaszczynski, A. μετ.Βαλαλά, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2003).
Για όλα τα παραπάνω, τα οποία επιβεβαιώνουν και σχετικές επιστημονικές έρευνες, αποδεικνύεται πως η εξάρτηση από τον τζόγο είναι πλέον μια ψυχική ασθένεια και όχι μια κακή συνήθεια αδύναμων χαρακτήρων. Αυτός είναι ο λόγος που η αμερικανική βουλή των αντιπροσώπων απαγόρευσε πολλά τυχερά παιχνίδια στο Διαδίκτυο. Αυτός είναι επίσης ο λόγος, που στη Γερμανία συζητείται η απαγόρευση των αυτομάτων τυχερών παιχνιδιών και προτείνονται αυστηρά μέτρα απαγόρευσης εισόδου των νέων σε χώρους όπου υπάρχουν τέτοια παιχνίδια. Επίσης οι ισραηλινοί ενώ έχουν τα περισσότερα καζίνα στον κόσμο, στο Ισραήλ είναι απαγορευμένα.
Οι παιδαγωγικές και πολιτικές παρεμβάσεις με ιδιαίτερη αυστηρότητα πρέπει να προστατεύσουν τη χώρα μας και τη νεολαία μας από τον κίνδυνο της άτροπης και τυφλής τύχης…
Διημερίδα Αντιδιαβούλευσης για την «καζινοποίηση» της Ελλάδας», ξενοδοχείο Τιτάνια, Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2010
Καζινοποίηση της Ελλάδας